آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد حذف یک‌طرفه چند ایستگاه اتوبوس در بولوار فارغ‌التحصیلان مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۲ آبان ۱۴۰۳) مشارکت مردم و حکمرانی شهری مطلوب جشنواره «طعم و رنگ پاییز ۱۴۰۳» در باغ مشهد افتتاح شد+ویدئو شهردار مشهد مقدس: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری ایجاد حال خوب برای مردم است اجرای گسترده دوره‌های آموزشی ویژه نانوایان مشهدی | سهمیه کلان آرد خراسان رضوی براساس سرشماری ۱۳۹۵ محاسبه می‌شود اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد تا دو هفته آینده به‌زودی از فاز اول آزادراه مشهد_چناران بهره‌برداری می‌شود شهردار مشهد مقدس: ایمنی و رضایت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امسال خط بی‌آرتی بولوار توس در دستور کار قرار دارد «روز خراسان» به جای روز مشهد؟ بازگشایی و اتصال خیابان امام‌زمان(عج) به بولوار شهید احمدی در مشهد + فیلم احداث ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در خراسان رضوی | ضرورت پیش‌بینی اعتبارات ملی کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد آلوده است (۱۰ آبان ۱۴۰۳) پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه احداث مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اداره مشهد روزانه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد + فیلم مشهد نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن است
سرخط خبرها

متولی دستگاه‌های شارژ من کارت، «اتوبوس رانی» است یا «فاوا»؟

  • کد خبر: ۱۲۳۰۶۶
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
متولی دستگاه‌های شارژ من کارت، «اتوبوس رانی» است یا «فاوا»؟
مدیرعامل سازمان ارتباطات وفناوری اطلاعات فاوای شهرداری مشهد، از نصب صد دستگاه شارژ خودکار من کارت در شهر، طبق فهرست اولویت بندی اعلامی سازمان اتوبوس رانی، خبر داد و گفت: اگر فروشگاهی برای دریافت دستگاه شارژ اعلام آمادگی کند، سازمان محدودیتی برای نصب آن ندارد.

غلامی | شهرآرانیوز؛ «همین که شارژ من کارت به نقطه پایانی خود نزدیک می‌شود، دلهره سراغمان می‌آید که حالا برای شارژ مجدد کجا برویم؟ دستگاه هست یا نیست؟ سالم است یا طبق معمول خراب شده؟ مسافت زیادی را طی می‌کنم تا به مغازه‌ای که من کارت را شارژ می‌کند، برسم، اما مدام این فکر در ذهنم جولان می‌دهد که مغازه باز است یا نه، یا اینکه نکند باز هم قرار است کارمزد کسر کند... بی خیال دستگاه‌های شارژ من کارت می‌شوم و به طرف باجه‌ها می‌روم. تا پول نقد می‌دهم، متصدی باجه می‌گوید: خانم! پول نقد قبول نمی‌کنیم؛ باید کارت بانکی داشته باشید!»

این‌ها تنها بخشی از مشکلات شهروندان مشهدی برای شارژ من کارت است. ۱۳ مرداد در همین صفحه، صدای مردم شدیم و در گزارشی با عنوان «دردسر‌های شارژ من کارت» مشکلات این حوزه را به گوش متولیان رساندیم. طی آن گزارش، مهدی بدیع، مدیرعامل سازمان ارتباطات وفناوری اطلاعات فاوای شهرداری مشهد، از نصب صد دستگاه شارژ خودکار من کارت در شهر، طبق فهرست اولویت بندی اعلامی سازمان اتوبوس رانی، خبر داد و گفت: اگر فروشگاهی برای دریافت دستگاه شارژ اعلام آمادگی کند، سازمان محدودیتی برای نصب آن ندارد.
اما علی رغم قول اجرای این اقدام، هنوز مشکلات شهروندان در حوزه شارژ من کارت، مواجهه با دستگاه‌های خراب، بسته بودن باجه‌های شارژ و حتی گرفتن کارمزد شارژ من کارت ازسوی مغازه داران رفع نشده است.

در حوزه اختیارات ما نیست

برای پیگیری مجدد ماجرا این بار به سراغ مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد می‌رویم. علی اصغر نیشابوری با بیان اینکه متولی شبکه من کارت، سازمان فاواست، می‌گوید: سازمان اتوبوس رانی هیچ دخالتی در حوزه اجرا ندارد.

او می‌افزاید: تأمین، فروش و شارژ دستگاه من کارت به عهده سازمان فاواست. ما به عنوان سازمان اتوبوس رانی می‌توانیم درخواست‌های مردمی را برای تعبیه دستگاه‌های شارژ من کارت طی نامه‌ای به سازمان فاوا اعلام کنیم؛ اینکه نصب می‌شود یا نه، دستگاهی نصب شده، اما خراب بوده یا سرقت شده است، به عهده سازمان فاواست.
او ادامه می‌دهد: درخواست برای توسعه دستگاه‌های شارژ من کارت بسیار است و قطعا باید مراکز شارژ بیشتر شود.

برگزاری جلسه مشترک

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که وقتی گلایه شهروندان را دوباره به اطلاع مسئول روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد می‌رسانیم، وحید رهبر می‌گوید: باید جلسه‌ای با سازمان اتوبوس رانی مشهد برگزار کنیم تا به یک نتیجه واحد برسیم و حوزه اختیارات هر سازمان مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->